Reklamačný poriadok
I. Úvodné ustanovenia 1. Tento reklamačný poriadok upravuje podmienky
zodpovednosti za vady a postup pri reklamácii Tovaru zakúpeného od spoločnosti B-pet, s.r.o., so sídlom Kráľová
pri Senci 857, 900 50 Kráľová pri Senci, IČO: 47 225 271, ktorá je
zapísaná v obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, odd.: Sro, vložka
číslo: 90367/B v
prípadoch, keď je Kupujúcim Spotrebiteľ.
2. Na účely tohto Reklamačného poriadku sa rozumie:
3. Predávajúcim spoločnosť B-pet, s.r.o., so sídlom Kráľová pri Senci 857, 900 50 Kráľová pri Senci,
IČO: 47 225 271, ktorá je zapísaná v obchodnom registri Mestského súdu
Bratislava III, odd.: Sro, vložka číslo: 90367/B,
4. Kupujúcim Spotrebiteľ, ktorý nakupuje Tovar na základe
Spotrebiteľskej zmluvy uzatvorenej s Predávajúcim,
5. Spotrebiteľom fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a
plnení Spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej
činnosti, zamestnania alebo povolania,
6. Spotrebiteľskou zmluvou každá zmluva bez ohľadu na
právnu formu, ktorú uzatvára Predávajúci so Spotrebiteľom, ktorej predmetom je
predaj Tovaru,
7. Tovarom výrobky alebo veci Predávajúceho, najmä krmivo a chovateľské potreby a pomôcky pre
zvieratá a chovateľov,
8. Odborným posúdením písomné vyjadrenie znalca alebo
stanovisko vydané autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou,
alebo stanovisko Určenej osoby.
II. Záručná doba
1. Na Tovar mimo krmiva zakúpený od Predávajúceho sa vzťahuje
záruka v trvaní 24 mesiacov, ak na predávanom Tovare, jeho obale alebo návode k
nemu pripojenom nie je vyznačená dlhšia záručná doba. Výrobcom garantovaná
trvanlivosť u väčšiny nami dodávaných suchých krmív je 12 mesiacov od dátumu
výroby a je uvedená na obale (zadná/predná strana vreca/vrecka). Na obale je
taktiež vyznačená lehota spotreby, najčastejšie spôsobom: do dátumu uvedenom na
obale. Zasielané krmivá majú dátum spotreby vždy dlhší ako 2 mesiace. V opačnom
prípade kontaktujeme kupujúceho telefonicky alebo e-mailom a zásielku odošleme
iba s jeho súhlasom.
2. Ak ide o použitý Tovar je záručná doba 12 mesiacov.
3. Vada, ktorá sa prejaví do 6 mesiacov odo dňa prevzatia
Tovaru, sa považuje za vadu, ktorá tu bola už v deň prevzatia, ak to neodporuje
povahe Tovaru, alebo ak sa nepreukáže opak.
4. Záručná doba začína plynúť od prevzatia Tovaru
Kupujúcim.
5. Na žiadosť Kupujúceho Predávajúci poskytne záruku na
Tovar písomnou formou vystavením záručného listu. Ak to povaha Tovaru umožňuje,
postačuje namiesto záručného listu vydať doklad o jeho kúpe.
III. Obmedzenie záruky
1. Predávajúci nezodpovedá najmä za vady Tovaru vzniknuté jeho
bežným opotrebením, za vady, ktoré boli spôsobené poškodením Tovaru,
neodborným zachádzaním s Tovarom, nerešpektovaním návodu na obsluhu Tovaru,
nedodržaním správneho postupu pri montáži Tovaru, nesprávnou údržbou Tovaru,
nesprávnym ošetrovaním Tovaru, nesprávnym skladovaním Tovaru či vykonaním
neodborného zásahu na Tovare, ani za vady Tovaru v dôsledku náhodnej udalosti
alebo pôsobenia vyššej moci.
2. V prípade, že bola dojednaná nižšia kúpna cena Tovaru,
Predávajúci nezodpovedá za vady, pre ktoré bola nižšia kúpna cena dojednaná.
3. V prípade použitého Tovaru Predávajúci nezodpovedá za
vady použitého Tovaru vzniknuté v dôsledku jeho predchádzajúceho použitia alebo
opotrebenia.
IV. Nároky zo zodpovednosti za vady
1. Ak ide o odstrániteľnú vadu Tovaru, má Kupujúci nárok na
bezplatnú opravu Tovaru. Kupujúci má tiež nárok na výmenu Tovaru alebo jeho
súčastí, ak tým Predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu
Tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady
Tovaru alebo jeho súčastí vymeniť vadný Tovar, alebo vadnú súčasť Tovaru, ak sa
vada týka len súčasti Tovaru, za bezvadné, ak to Kupujúcemu nespôsobí závažné
ťažkosti.
2. Ak ide o odstrániteľnú vadu Tovaru, ktorá sa vyskytne
opätovne po oprave, pre ktorú nemožno Tovar riadne užívať, alebo má Tovar
viacero vád, pre ktoré nemožno Tovar riadne užívať, má Kupujúci nárok na výmenu
Tovaru alebo odstúpenie od Spotrebiteľskej zmluvy. Za opätovnú vadu sa považuje
vada toho istého druhu, ktorá sa vyskytla aspoň tretí krát. Za viacero vád sa
považuje súčasný výskyt aspoň troch vád veci.
3. Ak ide o neodstrániteľnú vadu Tovaru, ktorá nebráni
tomu, aby sa Tovar mohol riadne užívať ako vec bez vady, má Kupujúci nárok na
výmenu Tovaru alebo na odstúpenie od Spotrebiteľskej zmluvy.
4. Ak ide o neodstrániteľné vady Tovaru, ktoré nebránia
riadnemu užívaniu Tovaru, má Kupujúci nárok na primeranú zľavu z kúpnej ceny.
5. Ak Tovar predávaný za nižšiu cenu alebo použitý Tovar má
vadu, za ktorú Predávajúci zodpovedá, má Kupujúci namiesto práva na výmenu
Tovaru právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny.
V. Uplatnenie nárokov zo
zodpovednosti za vady
1. Nároky zo zodpovednosti za vady musí Kupujúci uplatniť u
Predávajúceho bezodkladne po zistení vady v záručnej dobe, inak zaniknú. V
prípade poškodenia Tovaru pri jeho preprave spíše Kupujúci s dopravcom škodový
protokol a bezodkladne písomne informuje Predávajúceho.
2. Ak je vo vydanom záručnom liste uvedená Určená osoba,
nárok na záručnú opravu je Kupujúci oprávnený uplatniť u Určenej osoby, ktorá
je v mieste Predávajúceho alebo v mieste pre Kupujúceho bližšom.
3. Nárokov zo zodpovednosti za vady sa môže Kupujúci
domáhať na súde, len ak vady vytkol najneskôr do 24 mesiacov od prevzatia
Tovaru.
4. Nároky zo zodpovednosti za vady Kupujúci uplatňuje priamo
v spoločnosti B-pet, s.r.o. Kupujúci nie je oprávnený zaslať Tovar na
reklamáciu so službou dobierka a Predávajúci nie je povinný takto zaslaný Tovar
prevziať.
VI. Postup pri reklamácii
1. Kupujúci je povinný pri reklamácii predložiť reklamovaný Tovar,
doklad o kúpe Tovaru, záručný list Tovaru, pokiaľ bol vydaný a prípadné iné
doklady podľa čl. III ods. 4 tohto Reklamačného poriadku. Ak je reklamácia
realizovaná prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, je Kupujúci
povinný do 5 (piatich) pracovných dní reklamáciu písomne potvrdiť a doručiť
Predávajúcemu reklamovaný Tovar s dokladmi podľa predošlej vety, inak sa na
reklamáciu neprihliadne.
2. Pracovník Predávajúceho poverený vybavovaním reklamácií
spíše s Kupujúcim reklamačný protokol, v ktorom uvedie identifikačné a
kontaktné údaje Kupujúceho a jeho prípadného zástupcu, opíše stav Tovaru, dátum
zistenia vady Tovaru, prejavy vady Tovaru, predložené doklady a zistené
podrobnosti o použití Tovaru. Kupujúci je povinný poskytnúť pracovníkovi
Predávajúcemu poverenému vybavovaním reklamácií, všetky potrebné údaje a
skutočnosti. Reklamačný protokol sa považuje za potvrdenie o prijatí
reklamácie. Jedno vyhotovenie reklamačného protokolu vydá poverený pracovník
Kupujúcemu. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej
komunikácie, potvrdenie o uplatnení reklamácie Predávajúci doručí Kupujúcemu
krátkou textovou správou, e-mailom alebo poštou ihneď po uplatnení reklamácie;
ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného
odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o
uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak Kupujúci má možnosť preukázať
uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
3. V prípade, že sa zistí, že údaje alebo skutočnosti
uvádzané Kupujúcim pri uplatnení reklamácie sú nepravdivé alebo zavádzajúce,
Predávajúci reklamáciu neuzná.
4. Po uplatnení reklamácie Predávajúci poučí Kupujúceho o
jeho právach podľa čl. IV tohto Reklamačného poriadku a na základe rozhodnutia,
ktoré z týchto práv si Kupujúci uplatňuje, Predávajúci určí spôsob vybavenia
reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa
uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité
technické zhodnotenie stavu reklamovaného Tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa
uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia
vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr;
vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia
reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má Kupujúci právo od
Spotrebiteľskej zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu Tovaru za nový Tovar.
5. Ak Kupujúci reklamáciu Tovaru uplatnil počas prvých 12
mesiacov od kúpy, môže Predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na
základe Odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok Odborného posúdenia nemožno
od Kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na Odborné posúdenie ani iné náklady
súvisiace s Odborným posúdením. Predávajúci je povinný poskytnúť Kupujúcemu
kópiu Odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14
dní odo dňa vybavenia reklamácie.
6. Ak Kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch
od kúpy a Predávajúci ju zamietol, uvedie Predávajúci v doklade o vybavení
reklamácie, komu môže Kupujúci zaslať Tovar na odborné posúdenie. Ak je Tovar
zaslaný na Odborné posúdenie Určenej osobe, náklady Odborného posúdenia Určenou
osobou, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša
Predávajúci bez ohľadu na výsledok Odborného posúdenia Určenou osobou. Ak je
Tovar zaslaný na Odborné posúdenie inej než Určenej osobe, náklady na Odborné
posúdenia inou než Určenou osobou, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne
vynaložené náklady znáša Kupujúci. Počas vykonávania Odborného posúdenia
záručná doba neplynie. Ak Kupujúci Odborným posúdením preukáže zodpovednosť
Predávajúceho za vadu Tovaru, môže reklamáciu uplatniť znova. Predávajúci je
povinný Kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenej reklamácie všetky
náklady vynaložené na Odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne
vynaložené náklady. Takto znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
7. Vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného
konania odovzdaním opraveného Tovaru, výmenou Tovaru, vrátením kúpnej ceny
Tovaru, vyplatením primeranej zľavy z ceny Tovaru, písomná výzva na prevzatie
Tovaru či iného plnenia alebo odôvodnené zamietnutie reklamácie.
8. Predávajúci vydá Kupujúcemu doklad o vybavení reklamácie
do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, ktorý bude pre Kupujúceho pripravený
na prevzatie na prevádzke (predajni), na ktorej bola reklamácia uplatnená a
vhodným spôsobom o tom informuje Kupujúceho. Ak je reklamácia uplatnená
prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie je Predávajúci oprávnený po
vybavení reklamácie odoslať prostredníctvom verejného dopravcu Tovar spolu s
dokladmi súvisiacimi s vybavením reklamácie na adresu dodania Tovaru uvedenú v
Spotrebiteľskej zmluve.
9. Ak si Kupujúci neprevezme Tovar a iné veci súvisiace s
vybavením reklamácie ani do 30 dní odo dňa vybavenia reklamácie, je Predávajúci
oprávnený požadovať od Kupujúceho poplatok za uskladnenie vo výške 1,- Eur za
každý, aj začatý deň omeškania Kupujúceho s prevzatím Tovaru.
10. Až do vybavenia reklamácie je Tovar vo vlastníctve
Kupujúceho.
VII. Informácia o možnosti obrátiť sa na
subjekt alternatívneho riešenia spotrebiteľských
sporov
1. Kupujúci má právo obrátiť sa na
Predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým
Predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Predávajúci
porušil jeho práva. Kupujúci môže žiadosť podať aj elektronickou poštou na
adrese zoohotel@zoohotel.sk..
2. Kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho
riešenia sporu podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení
spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len
"zákon č. 391/2015 Z. z.") subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa ods. 3
tohto článku, ak Predávajúci na žiadosť podľa ods. 1 tohto článku odpovedal
zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní od jej odoslania.
3. Subjektom alternatívneho riešenia sporov je Slovenská
obchodná inšpekcia alebo oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname
Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky. Zoznam subjektov alternatívneho
riešenia sporov je zverejnený na webovom sídle ministerstva mhsr.sk.
4. Návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podáva
Kupujúci príslušnému subjektu alternatívneho riešenia sporov (ods. 3 tohto
článku). Ak sú na alternatívne riešenie sporu príslušné viaceré subjekty
alternatívneho riešenia sporov, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má
Kupujúci. Možnosť Kupujúceho obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá. Návrh musí
obsahovať náležitosti a prílohy podľa § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. Ak z
pravidiel alternatívneho riešenia sporov oprávnenej právnickej osoby (ods. 3
tohto článku) nevyplýva niečo iné, subjekt alternatívneho riešenia sporov môže
návrh odmietnuť aj vtedy, ak vyčísliteľná hodnota sporu nepresahuje sumu 20
eur.
5. Alternatívne riešenie sporu orgánmi alternatívneho
riešenia sporov je bezodplatné. Oprávnená právnická osoba (ods. 3 tohto článku)
môže vo svojich pravidlách alternatívneho riešenia sporov stanoviť, že je
oprávnená požadovať poplatok za začatie alternatívneho riešenia sporu v sume,
ktorú zverejní na svojom webovom sídle. Poplatok podľa prvej vety nesmie
presiahnuť 5 eur vrátane dane z pridanej hodnoty.
6. Ak sa jedná o Spotrebiteľskú zmluvu uzatvorenú medzi
Kupujúcim a Predávajúcim na diaľku alebo zmluvu uzatvorenú mimo prevádzkových
priestorov Predávajúceho, môže Kupujúci podľa nariadenia Európskeho parlamentu
a Rady (EÚ) č. 524/2013 o riešení spotrebiteľských sporov online, podať
sťažnosť za účelom riešenia sporu prostredníctvom zásahu subjektu
alternatívneho riešenia sporu s využitím platformy RSO, ktorá je dostupná na
adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
IX. Záverečné ustanovenia
1. Kupujúci prevzatím Tovaru akceptuje podmienky reklamácie
uvedené v tomto Reklamačnom poriadku, ak sa s Predávajúcim písomne nedohodol
inak.
2. Pri uplatňovaní nárokov zo zodpovednosti za vady v
prípadoch, ak Kupujúcim nie je Spotrebiteľ, sa tento Reklamačný poriadok
neaplikuje a použijú sa ustanovenia Obchodného zákonníka, ak nie je s Kupujúcim
dohodnuté inak.
3. Predávajúci je oprávnený kedykoľvek rozhodnúť o zmene
tohto Reklamačného poriadku. Spotrebiteľské zmluvy uzatvorené po zmene
Reklamačného poriadku sa spravujú ustanoveniami nového znenia Reklamačného
poriadku.
4. Tento Reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť
dňa 02.01.2024.
V Kráľovej pri Senci dňa 02.01.2024
B-pet, s.r.o.
Brigita Bombilaj,
konateľ